Podsumowanie Sesji D&D - 15 listopada 2025

Streszczenie Sesji

Drużyna rozpoczęła śledztwo w Luskanie po odkryciu, że ich kontakt Garent Trent został stracony. Ciało Garenta wciąż wisało na szubienicy (ma zostać zdjęte wieczorem tego samego dnia). Adameri został złapany przez oficera Thok Darkhide na podsłuchiwaniu zeznań świadka i został oskarżony o morderstwo kapitana Martela. Po około jednym dniu przetrzymywania, Thok wypuścił Adameriego pod warunkiem znalezienia prawdziwego mordercy - Adameri musi meldować się codziennie i nie może opuścić miasta. Drużyna odwiedziła posterunek straży miejskiej (próbując oczyścić Adameriego), Gildię Kupiecką w poszukiwaniu informacji, oraz spotkała się z niziołkiem zarządzającym interesami Garenta. Fenix włamał się do domu Garenta przez okno, znajdując 10 platyn w ukrytej skrytce i odkrywając, jak łatwo można było podrzucić dowody w gabinecie. Sesja zakończyła się na początku drugiego dnia (około 9:00 rano), gdy zjednoczeni członkowie drużyny planowali dalsze kroki śledztwa.


Odwiedzone Lokacje

Luskan - Główne Miasto

  • Brudne, pełne pijaków i żeglarzy miasto piratów na północy Wybrzeża Mieczy
  • Pogoda: około 16-19°C, błotniste drogi
  • Atmosfera: niebezpieczna, brak kobiet i dzieci na ulicach
  • Początek lata w świecie gry
  • Ciało Garenta Trenta wciąż wisi na szubienicy - ma zostać zdjęte wieczorem
  • Już widoczne oznaki rozkładu, ciało zaczyna pachnieć

Posterunek Straży Miejskiej

  • Duży kamienny budynek z grubymi murami (dźwięk nie przechodzi na zewnątrz)
  • Wewnątrz: przeraźliwy hałas i harmider - jak targ
  • Straż: ludzie, krasnoludy, pół-orki, orkowie
  • Naszywki straży często przyszyte do zwykłych ubrań (prowizoryczna organizacja)
  • Recepcja: długi blat z krasnoludem na posterunku
  • Ławki dla oczekujących
  • Na końcu budynku: biurko Thoka Darkhide’a
  • Z boku: cele więzienne i schody w dół (do podziemi)
  • Przy wieży: schody w górę i w dół

Gildia Kupiecka w Luskanie

  • Budynek prawdziwego zdarzenia - przepych
  • Długi, duże okna, kamień, drewno, szpiczasty dach
  • Drzwi duże, mosiężne
  • Na górnej belce przed wejściem: rzeźbione ryby, ości i zwierzęta z Luskanu i Doliny Lodowego Wichru
  • Wewnątrz: drewno najwyższej jakości, złote klamki
  • O 17:00 niewiele ludzi w środku
  • Portier/strażnik na dyżurze
  • Tablica ogłoszeń: Wyprawę pacyfikacyjną traktu handlowego do Bryn Shander

Dom Garenta Trenta

  • Dwupiętrowa kamienica w dzielnicy głównej Luskanu
  • Rusztowanie przy budynku - częściowo już rozebrane (były do drugiego piętra)
  • Parter: opuszczony, pilnowany przez niziołka
  • Pierwsze piętro (gabinet):
    • Magiczne zabezpieczenie na drzwiach (magiczne oko patrzące na wejście od zewnątrz)
    • Okno NIE jest zabezpieczone magicznie - łatwy dostęp dla sprawnego złodzieja
    • Całkowicie przeszukany przez straż
    • Sejf otwarty i pusty (skomplikowany mechanizm, ale możliwy do otwarcia)
    • Dokumenty, szuflady, obrazy - wszystko przejrzane
    • Ubrania wyciągane z szaf, rozrzucone papiery
    • Niziołek próbował trochę uprzątnąć
    • Ukryta skrytka pod luźną deską w podłodze (10 platyn)
  • Biurko: duże, kupieckie, bez ukrytych mechanizmów (nie tak luksusowe jak biurko kapitana z poprzedniej przygody)

Interakcje z Głównymi NPC

Thok Darkhide (oficer straży)

  • Rola: Oficer prowadzący śledztwo w sprawie morderstwa kapitana Martela
  • Wygląd: Rzuca długi cień, raźny krok, autorytatywny
  • Relacja z drużyną: Wrogi, podejrzliwy wobec turystów; ma władzę nad Adamerim
  • Kluczowe informacje:
    • Osobiście złapał Adameriego na podsłuchiwaniu zeznań świadka (Boba)
    • Prowadził przesłuchanie Adameriego w sprawie śmierci kapitana Martela
    • Oskarżył Adameriego o morderstwo kapitana
    • Ma “świadka” - Boba, który twierdzi, że widział “diabełstwo” (Adameriego) odchodzące od ciała
    • Nie jest zainteresowany dalszym śledztwem - chce szybko zamknąć sprawę
    • Wyraźnie zależy mu na szybkim rozwiązaniu sprawy
    • Wysłał strażnika sprawdzić statek “Duszek Morski” i kapitana Dare Morte
    • Przetrzymywał Adameriego około jednego dnia

WARUNKI WYPUSZCZENIA ADAMERIEGO:

  • Zadanie: Adameri musi znaleźć prawdziwego mordercę kapitana Martela
  • Termin: 3 dni (licząc od wypuszczenia - dzień drugi w Luskanie)
  • Alternatywa: Albo znaleźć kogoś, kto się przyzna do morderstwa
  • Obowiązek meldowania: Codziennie między 8:00 a 9:00 rano
  • Zakaz opuszczenia miasta: Adameri nie może opuścić Luskanu (pod karą śmierci)
  • Konfiskata: Zabrał Adameriemu całe złoto (20 sztuk złota)
  • Zwrócone przedmioty: Książka, “dziwne jajo” i inne drobne rzeczy
  • Brak gwarancji: Thok nie obiecuje, że Adameri nie zawiśnie nawet jeśli znajdzie mordercę

Kluczowe cytaty: “Potrzebuje. Co ja potrzebuję, to ja wiem najlepiej. Nie potrzebuję bandy turystów, żeby mi tłumaczyła czego ja potrzebuję, a czego ja nie potrzebuję.” “Dowody są jednoznaczne.” “Ty mi znajdź kto to zrobił i wtedy zobaczymy. Może zawiśniesz i bez tego.” “Daję Ci szansę, żebyś znalazł mi faktycznego zabójcę. Albo możesz zrobić to co wszyscy chcą czyli znaleźć kogoś kto się po prostu przyzna.” “You are my bitch now.” (wypowiedziane po odejściu Adameriego)

Big Bob (świadek/podejrzany)

  • Rola: Świadek w sprawie morderstwa kapitana Martela, wcześniej główny podejrzany
  • Wygląd: Mężczyzna z lekko opuchniętą twarzą, smród alkoholu, kajdanki
  • Relacja z drużyną: Neutralny (nie odzywał się bezpośrednio do drużyny)
  • Kluczowe informacje:
    • Znalazł ciało kapitana Martela
    • Był pijany podczas znalezienia ciała
    • “Przypomniał sobie” że widział “diabełstwo” odchodzące od ciała - wyraźnie zmienił zeznania
    • Wcześniej był głównym podejrzanym Thoka
    • Pod wpływem Thoka szybko zmienił zeznania, obciążając Adameriego

Kluczowy cytat: “Tak, panie kapitanie, wszystko panu powiem. To to diabełstwo, które tam leży na dole, to ono zabiło kapitana. Teraz wszystko sobie przypomniałem.”

Krasnolud w recepcji straży

  • Rola: Strażnik na recepcji posterunku
  • Relacja z drużyną: Neutralny, profesjonalny
  • Kluczowe informacje:
    • Rozpoznał, że drużyna to turyści
    • Poinformował, że Darkhide prowadzi przesłuchanie
    • Znał Thoka i kiwnął mu głową na powitanie
    • Sugerował szukanie zaginionych osób w dokach (“Ciała zazwyczaj wypływają”)

Strażnik/Portier w Gildii Kupieckiej

  • Rola: Ochrona Gildii Kupieckiej
  • Relacja z drużyną: Początkowo profesjonalny, potem lekko współczujący
  • Kluczowe informacje:
    • Potwierdził śmierć Garenta Trenta i wykluczenie go z Gildii
    • Podał lokalizację ciała (przed strażnicą)
    • Przekazał informacje o wyprawie pacyfikacyjnej:
      • 20 adventurerów poszukiwanych
      • 50 złotych monet dziennie za udział
      • Zbiórka w Bryn Shander
      • Cel: pacyfikacja traktu handlowego, zbójce i niebezpieczne stworzenia
      • Drużyna byłaby drugą grupą zainteresowanych
    • Sugerował, że zaginięcia w Luskanie są powszechne
    • Dom handlowy Garenta znajduje się w dzielnicy głównej

Niziołek (zarządzający interesami Garenta)

  • Rola: Osoba zajmująca się interesami handlowymi Garenta po jego śmierci
  • Imię: NIEZNANE (drużyna nie zapytała!)
  • Relacja z drużyną: Współpracujący, ale ostrożny
  • Kluczowe informacje o sprawie Garenta:
    • Proces: Anonimowe zgłoszenie → straż otrzymała informację o dowodach w domu Garenta
    • Przeszukanie: Garent pokazał im swój sejf dobrowolnie (miał dokumenty, więc nic się nie obawiał)
    • Dowody znalezione w sejfie Garenta:
      1. Zakrwawiony sztylet (narzędzie zbrodni)
      2. Umowa kupiecka należąca do zamordowanego Nathana Timberlocka
      3. Część kosztowności z okradzionego magazynu
    • Wszystko znajdowało się TYLKO w sejfie - zbyt wygodnie
    • Tylko Garent miał dostęp do sejfu (niziołek twierdzi, że on NIE miał dostępu)
    • Niziołek był prawą ręką Garenta
    • Straż magicznie zabezpieczyła mieszkanie po aresztowaniu
    • Ciało Nathana ma zostać odebrane “dzisiaj po południu” przez niziołka

Informacje o ofierze - Nathan Timberlock:

  • Kupiec, miał dom kupiecki
  • Stracił kontrakt na handel kością z Bryn Shander
  • Miał długi, został wykupiony
  • Jego śmierć nastąpiła PÓŹNIEJ (około miesiąc przed sesją)
  • Jego magazyn został już sprzedany

Informacje o prawnej:

  • Sebastian Reed - prawnik Garenta (nie “Blackwood”!)
  • Ma kancelarię w dzielnicy Kupieckiej
  • Był prawnikiem wybranym przez Garenta (nie z urzędu)
  • Na procesie próbował nakierować sędziów na Wilsona Underbridge’a jako osobę, która najbardziej skorzystała na śmierci Garenta i Nathana
  • Niziołek mówi “ale nie wiecie tego ode mnie” - sugeruje, że to niebezpieczna informacja

Informacje dodatkowe:

  • Garent mówił, że jest niewinny
  • Niziołek uważa, że Garent został wrobiony (pytał kto normalnie trzyma zakrwawiony sztylet w sejfie)
  • Magiczne oko na drzwiach - nie patroluje, tylko obserwuje wejście od zewnątrz

Garent Trent (martwy)

  • Kontakt drużyny w Luskanie
  • Kupiec, członek Gildii Kupieckiej (wykluczony po oskarżeniu)
  • Stracony dzień przed przybyciem drużyny
  • Ciało wciąż wisi na szubienicy podczas tej sesji
  • Miał sejf w swoim gabinecie
  • Prowadził dom handlowy w dzielnicy głównej
  • Prawdopodobnie został wrobiony - dowody zbyt czyste i wygodne

Kapitan Martell (ofiara - martwy)

  • Kapitan zamordowany w Luskanie
  • Big Bob znalazł ciało
  • Adameri oskarżony o jego morderstwo
  • Śmierć nastąpiła przed przybyciem drużyny do Luskanu

Thomas (wspomniany)

  • Pracodawca drużyny
  • Wyciągnął Garodhalfa z więzienia w Waterdeep (użył układów, nie pieniędzy)
  • Zapłacił podwójnie za całą akcję
  • Drużyna jest dla niego “w czerwieni” finansowo
  • Drużyna nie skontaktowała się jeszcze z Thomasem (drugi dzień w Luskanie)

Osiągnięcia Drużyny

Zdobyte Informacje

O sprawie Garenta Trenta:

  • Ustalono szczegóły procesu i oskarżenia
  • Odkryto, że dowody były zbyt “czyste” - wszystko w sejfie Garenta
  • Zdobyto nazwisko prawnika: Sebastian Reed
  • Poznano potencjalnego sprawcę: Wilson Underbridge
  • Odkryto ofiarę: Nathan Timberlock (kupiec, stracił kontrakt na kość)
  • Potwierdzono, że wrobienie było łatwe technicznie

O bezpieczeństwie domu Garenta:

  • Okno NIE jest zabezpieczone magicznie
  • Rusztowanie dawało idealny dostęp (teraz częściowo rozebrane)
  • Sejf da się otworzyć przy odpowiednim czasie
  • Magiczne oko na drzwiach patrzy tylko od zewnątrz
  • Każdy sprawny złodziej mógłby wejść nocą

O Adamerim i jego sytuacji:

  • Został złapany na podsłuchiwaniu przez Thoka Darkhide’a
  • Oskarżony o morderstwo kapitana Martela
  • Przetrzymywany około jednego dnia
  • “Świadek” Bob zmienił zeznania pod wpływem Thoka
  • Drużyna próbowała udowodnić alibi (statek “Duszek Morski”, kapitan Dare Morte)
  • WYPUSZCZONY przez Thoka pod warunkami:
    • Musi znaleźć prawdziwego mordercę kapitana Martela (lub kogoś kto się przyzna)
    • Ma na to tylko 3 dni (dzień drugi, trzeci i czwarty w Luskanie)
    • Musi meldować się codziennie między 8:00 a 9:00
    • Nie może opuścić Luskanu (pod karą śmierci)
    • Stracił całe złoto (20 sztuk) - skonfiskowane przez straż
    • Dostał z powrotem książkę, “dziwne jajo” i drobne przedmioty
    • Brak gwarancji że nie zostanie powieszony nawet jeśli znajdzie mordercę

O możliwościach zarobkowych:

  • Wyprawa pacyfikacyjna do Bryn Shander: 50 złotych monet/dzień, potrzeba 20 adventurerów

Przeprowadzone Akcje

Wizyta na posterunku straży:

  • Spotkanie z Tokiem Darkhide’m
  • Próba obrony Adameriego
  • Rozmowa ze świadkiem Bobem

Wizyta w Gildii Kupieckiej:

  • Potwierdzenie śmierci Garenta
  • Zdobycie informacji o wyprawie

Spotkanie z niziołkiem:

  • Szczegółowa rozmowa o sprawie Garenta
  • Zdobycie nazwiska prawnika
  • Informacje o Wilson Underbridge
  • Informacje o Nathanu Timberlocku

Włamanie Fenixa:

  • Pomyślne wejście przez okno (sleight of hand: 19, 22)
  • Investigation check: 17 - znalezienie ukrytej skrytki
  • Zbadanie sejfu i pomieszczenia
  • Potwierdzenie łatwości podrzucenia dowodów

Podjęte Decyzje

  • Kontynuowanie śledztwa mimo problemów z Adamerim
  • Plan spotkania z prawnikiem Sebastianem Reedem
  • Zbadanie domu Garenta (włamanie)
  • Brak kontaktu z Thomasem (drugi dzień, planują wysłać wiadomość)

Zdobycz i Nagrody

Pieniądze

  • +10 platyn znalezionych przez Fenixa w ukrytej skrytce pod podłogą w gabinecie Garenta
  • -20 sztuk złota - skonfiskowane od Adameriego przez straż (cały jego majątek)
  • BILANS: Zysk netto to 10 platyn, ale strata 20 złota

Uwaga: Fenix zabrał platyną, mimo że przyszedł “pomóc” zmarłemu Garentowi (żarty drużyny)

Informacje (najcenniejsza nagroda)

  • Nazwisko prawnika: Sebastian Reed
  • Potencjalny sprawca: Wilson Underbridge
  • Ofiara: Nathan Timberlock
  • Szczegóły sprawy i procesu
  • Wiedza o zabezpieczeniach domu
  • Możliwość zarobku (wyprawa pacyfikacyjna)

Punkty Doświadczenia

  • Nie zostały wymienione w tej sesji

Otwarte Wątki

Pilne Zadania

  1. ZNALEZIENIE PRAWDZIWEGO MORDERCY KAPITANA MARTELA - KRYTYCZNE!

    • NAJWYŻSZY PRIORYTET - warunek przeżycia Adameriego
    • TERMIN: 3 DNI (dzień drugi, trzeci i czwarty w Luskanie)
    • Po upływie terminu: Adameri zostanie powieszony
    • Alternatywa: znaleźć kogoś kto się przyzna
    • Brak gwarancji że Adameri nie zostanie powieszony nawet po znalezieniu mordercę
    • PRESJA CZASOWA JEST EKSTREMALNA
  2. Codzienne meldowanie się Adameriego

    • Codziennie między 8:00 a 9:00 u Thoka
    • Brak meldowania = powrót do więzienia lub śmierć
  3. Spotkanie z Sebastianem Reedem (prawnikiem) - zaplanowane

    • Kancelaria w dzielnicy Kupieckiej
    • Może mieć więcej informacji o sprawie Garenta
    • Próbował wskazać na Wilsona Underbridge’a
  4. Kontakt z Thomasem - drugi dzień, brak wiadomości

    • Planowana wiadomość (max 20 słów)
    • Należy poinformować o śmierci Garenta i sytuacji Adameriego

Główne Tajemnice do Rozwikłania

  1. Kto wrobił Garenta Trenta i dlaczego?

    • Podejrzany: Wilson Underbridge
    • Wszystkie dowody były w sejfie Garenta - zbyt wygodnie
    • Ktoś miał interes w śmierci zarówno Garenta jak i Nathana
  2. Kim jest Wilson Underbridge?

    • Najbardziej skorzystał na śmierci Garenta i Nathana
    • Sebastian Reed próbował nakierować na niego sędziów
    • Niziołek boi się mówić o nim otwarcie
  3. Co się stało z kapitanem Martelem?

    • Kto go naprawdę zabił?
    • Czy Adameri jest niewinny?
    • Dlaczego Bob zmienił zeznania?
  4. Jaka była prawdziwa misja Garenta dla drużyny?

    • Co miał im przekazać?
    • Dlaczego został zabity dzień przed ich przybyciem?

Długoterminowe Wątki

  1. Wyprawa do Doliny Lodowego Wichru - nadal nie wiedzą po co mieli tam jechać
  2. Relacje z Thomasem - drużyna “w czerwieni” finansowo
  3. Pierścień Garodhalfa - nadal nie można go zdjąć
  4. Konsekwencje Waterdeep - Fenix “sypał” podczas przesłuchania

Notatki Dodatkowe

Kontekst z Początku Sesji

  • Choroba morska Adameriego - 3 dni przyklejony do burty
  • Próba amputacji - Adameri chciał odciąć Garodhalfowi rękę z pierścieniem
  • Walka z piratami - trafienie z armaty, abordaż
  • Fenix “sypał” w Waterdeep - został złapany i zaczął mówić bez tortur

Ważne Elementy do Zapamiętania

  1. Timing śmierci Garenta - dzień przed przybyciem drużyny (podejrzany zbieg okoliczności)
  2. Ciało wciąż wisi podczas tej sesji - ma zostać zdjęte wieczorem
  3. Wszystkie dowody w sejfie - zbyt wygodnie, wyraźne wrobienie
  4. Okno bez zabezpieczeń - łatwy dostęp dla złodzieja
  5. Rusztowanie - idealne dla kogoś chcącego podrzucić dowody
  6. Wilson Underbridge - skorzystał najbardziej, ale niebezpieczna wiedza
  7. Nathan Timberlock - stracił kontrakt, miał długi, zabity miesiąc temu
  8. KRYTYCZNE: Warunki uwolnienia Adameriego - musi znaleźć prawdziwego mordercę W CIĄGU 3 DNI, meldować się codziennie, nie może opuścić miasta, stracił całe złoto
  9. Bob zmienił zeznania - pod wpływem Thoka, teraz obciąża Adameriego
  10. Sebastian Reed, nie Blackwood - prawnik Garenta
  11. Brak gwarancji dla Adameriego - może zostać powieszony nawet jeśli znajdzie mordercę

Informacje Techniczne

  • Dzień drugi pobytu w Luskanie (rozpoczęcie sesji)
  • TERMIN: 3 dni na znalezienie mordercy (dzień 2, 3, 4) - zostało ~2.5 dnia
  • Klimat: Temperatura 16-19°C, błotniste drogi
  • Pora roku: Początek lata
  • Główne Miasta wspomniane: Luskan, Waterdeep, Neverwinter, Wrota Baldura, Bryn Shander
  • Statek drużyny: “Duszek Morski”, kapitan Dare Morte

Plan na Następną Sesję

  1. NAJWYŻSZY PRIORYTET: Znalezienie prawdziwego mordercy kapitana Martela

    • TERMIN: 3 DNI (zostało około 2.5 dnia od końca sesji)
    • Warunek przeżycia Adameriego
    • Zbadanie miejsca zbrodni
    • Przesłuchanie Boba (bez Thoka)
    • Poszukiwanie świadków i tropów
  2. Codzienne meldowanie Adameriego - jutro rano między 8:00 a 9:00 u Thoka

  3. Spotkanie z Sebastianem Reedem (prawnikiem) - wymiana informacji o obu sprawach

  4. Śledztwo Wilsona Underbridge’a - główny podejrzany w sprawie Garenta

  5. Wizyta w domu handlowym Garenta - rozmowa z pracownikami/współpracownikami

  6. Kontakt z Thomasem - wysłanie raportu o sytuacji

  7. Odkrycie prawdziwej misji - czemu drużyna miała jechać do Doliny Lodowego Wichru?

  8. Rozważenie wyprawy pacyfikacyjnej - 50 złotych monet/dzień, ale konflikt z zakazem opuszczenia miasta przez Adameriego